Kegel gyakorlatok kezdőknek – Az első lépések útmutatója

Kegel gyakorlatok kezdőknek – Az első lépések útmutatója

Kegel gyakorlatok kezdőknek – Az első lépések útmutatója

Szóval, lehet, hogy hallottad már a Kegel gyakorlatok kifejezést – de, talán még mindig azon tűnődsz, hogy pontosan mi is az? Hogyan működik? Nos, ma van az első nap, hogy elkezdd az intim tornát, a Kegel edzésedet, hogy javítsd az intim egészségedet és ráadásul a szexuális életedet is.

Mik azok a Kegel Gyakorlatok?

A Kegel gyakorlatok (vagy Kegels) egyszerű összehúzás-elengedés gyakorlatok, amelyek megerősítik a medencefenék izmait. Ezek az izmok támogatják a méhet, a húgyhólyagot és a beleket. Gondolj úgy a kismedencei izmokra, mint egy függőágyra, ami mindent fent tart. Dr. Arnold Kegel, egy amerikai nőgyógyász bizonyította, hogy a medencefenék gyakorlatok hatékonyan erősítették a medencefenék izmait – így lett a gyakorlatok neve Kegel gyakorlatok.

Ki végezhet Kegel gyakorlatokat?

Mindenki végezhet rendszeres Kegel gyakorlatokat, de ha az alábbi helyzetek bármelyikében vagy, a gyakorlatok még  jobban az előnyödre válnak majd:

  • Vizelet szivárgást tapasztalsz, amikor köhögsz, tüsszentesz, erősen nevetsz, vagy valamilyen nehéz tárgyat emelsz fel
  • Terhességre készülsz
  • Nemrég szültél
  • Úgy gondolod, hogy az intim együttlétek lehetnének jobbak is

Kegel technika 

A megfelelő izmok megtalálása

A medencefenék izmainak azonosítása érdekében próbáld meg félúton abbahagyni a pisilést.  Ez a szorítás a medencefenék izmainak helyes működése. Ez még nem a gyakorlat, de próbáld meg egyszer vagy kétszer beazonosítani a medencefenéki izmaidat.

A medencefenéki izmokat úgy is érezheted, hogy egy nedves ujjadat behelyezed a hüvelyedbe, hogy érezd hüvelyfalad, miközben összeszorítod a medencefenék nyílásait (hüvely, húgycső és ánusz).

A gyakorlat elvégzése

Miután megtaláltad a medencefenék izmait, kipróbálhatsz néhány Kegel gyakorlatot. Csinálhatod ülve, állva vagy fekve. Íme, mit kell tenned a Kegel gyakorlat elvégzéséhez – egyszerű:

Kegel gyakorlatok

Próbáld ki a lift-módszert

A Kegel gyakorlatok egyik igazán nagyszerű módja a lift-módszer. Képzeld el a hüvelyedet, úgy mintha egy liftakna lenne, és a földszint a hüvelynyílás. Lassan húzd össze a medencefenék izmokat, így felemelve a liftet a köldököd felé. Tarts egy rövid szünetet a tetején. Ezután lassan engedd vissza a liftet. Ismételd ezt meg 5 alkalommal. Lélegezz normálisan, és próbáld meg nem összeszorítani a fenék vagy a hasizmokat.

Segédeszköz használata

Most, hogy felfedezted a medencefenék izmait és elsajátítottad a módszert, eljött az ideje, hogy kialakíts egy Kegel rutint. A gyakorló segédeszköz segítségével könnyen erősítheted a medencefenéki izmokat, biztosítva, hogy mindig a megfelelő izmokkal dolgozol, és érezhető legyen az eredmény már pár edzés után. A súlyozott Kegel gyakorló fokozza az izmokkall szembeni ellenállást, ezáltal hatékonyabban erősíti a medencefenék izmokat. A kezdők számára a legkönnyebb súly a legjobb.

Írta:|2019-03-04T17:21:29+02:00július 23rd, 2018|Inkontinencia, Női egészség|1 Comment

A cikk írójáról:

One Comment

  1. […] nekikezdenél, fontos, hogy megtanuld őket helyesen elvégezi. Ehhez segítséget nyújt egyik blogbejegyzésünk, de ne szégyelld akár a nőgyógyászod segítségét is kérni. A megfelelő Kegel gyakorlatok […]

Hagyj egy üzenetet!