fbpx

Kegel gyakorlatok kezdőknek – Az első lépések útmutatója

2020-10-18T23:49:35+02:002018. július 23.|Inkontinencia, Női egészség|7 hozzászólás

Lehet, hogy hallottad már a Kegel gyakorlatok kifejezést – de, talán még mindig azon tűnődsz, hogy pontosan mi is az? Hogyan működik? Nos, a mai egy tökéletes nap, hogy elkezdd az intim tornát, a Kegel edzésedet, hogy javítsd az intim egészségedet és ráadásul a szexuális életedet is!

Mik azok a Kegel gyakorlatok?

A Kegel gyakorlatok (vagy Kegels) egyszerű összehúzás-elengedés gyakorlatok, amelyek megerősítik a medencefenék izmait. Ezek az izmok támogatják a méhet, a húgyhólyagot és a beleket. Gondolj úgy a kismedencei izmokra, mint egy függőágyra, ami mindent fent tart. Dr. Arnold Kegel, egy amerikai nőgyógyász bizonyította, hogy a medencefenék gyakorlatok hatékonyan erősítették a medencefenék izmait – így lett a gyakorlatok neve Kegel gyakorlatok.

Ki végezhet Kegel gyakorlatokat?

Mindenki végezhet rendszeres Kegel gyakorlatokat, de ha az alábbi helyzetek bármelyikében vagy, a gyakorlatok még  jobban az előnyödre válnak majd:

  • Vizeletszivárgást tapasztalsz, amikor köhögsz, tüsszentesz, erősen nevetsz, vagy valamilyen nehéz tárgyat emelsz fel
  • Terhességre készülsz
  • Nemrég szültél
  • Úgy gondolod, hogy az intim együttlétek lehetnének jobbak is

Kegel-gyakorlatok a KegelSmart-tal

A megfelelő izmok megtalálása, mozgatása

A medencefenék izmainak azonosítása érdekében próbáld meg pisilés közben elállítani a vizeleted.  Ez a szorítás a medencefenék izmainak helyes működése. Ez még nem a gyakorlat, de így próbálhatod meg egyszer vagy kétszer beazonosítani a medencefenéki izmaidat. A medencefenéki izmokat úgy is érezheted, hogy egy nedves ujjadat behelyezed a hüvelyedbe, hogy érezd hüvelyfalad, miközben összeszorítod a medencefenék nyílásait (hüvely, húgycső és ánusz).

A Kegel gyakorlatok menete

Miután megtaláltad a medencefenék izmait, kipróbálhatsz néhány Kegel gyakorlatot. Csinálhatod ülve, állva vagy fekve. Íme, mit kell tenned, ha egyedül szeretnél edzeni – nagyon egyszerű:

Kezdő Kegel-gyakorlatok

Próbáld ki a lift-módszert is!

A Kegel-gyakorlatok egyik igazán nagyszerű módja a lift-módszer. Képzeld el a hüvelyedet úgy, mintha egy liftakna lenne, és a földszint a hüvelynyílás. Lassan húzd össze a medencefenék izmokat, így felemelve a liftet a köldököd felé. Tarts egy rövid szünetet a tetején. Ezután lassan engedd vissza a liftet. Ismételd ezt meg 5 alkalommal. Lélegezz normálisan, és próbáld meg nem összeszorítani a fenék vagy a hasizmokat.

Segédeszköz használatával még egyszerűbb lehet!

Most, hogy felfedezted a medencefenék izmait és elsajátítottad a módszert, eljött az ideje, hogy kialakíts egy Kegel rutint. A gyakorló segédeszköz segítségével könnyen erősítheted a medencefenéki izmokat, biztosítva, hogy mindig a megfelelő izmokkal dolgozol, és érezhető legyen az eredmény már pár edzés után. A KegelSmart személyes edző, valamint a többféle nehézségben kapható hüvelysúlyok is fokozzák az izmokkal szembeni ellenállást, ezáltal hatékonyabban erősítve a medencefenék izmokat, lehetőséget sem hagyva a hibázásnak!

A KegelSmart használatát bármilyen edzettségi szintnél elkezdheted, hisz személyre szabott edzésprogramot állít be számodra, mint egy személyi edző. Ha pedig hüvelysúlyokat választanál, 3 különböző súlyú hüvelygolyó közül választhatsz, kezdőként javasoljuk, hogy a legkönnyebb súllyal kezdj!

7 hozzászólás

  1. Szilvi 2019. június 21. at 17:18 - Reply

    a nőgyógyászunk elég elfoglalt és türelmetlen de örülök, hogy van ez az oldal, kipróbálom, hátha megúszom a műtétet. cystocele,miatt

    • MorvaiÉbermann Andrea 2020. július 28. at 12:48 - Reply

      Tisztelt Diamond Lily! Érdeklődnék, hogy milyen esetben kell feltétlenül műteni. Ha nagyon lazák az izmok,akkor is van remény,hogy pusztán tornával meg lehet erősíteni az izmokat?

      Andrea

      • A DiamondLily Csapata 2020. július 28. at 13:49 - Reply

        Kedves Andrea!

        Köszönjük a megkeresését. Természetesen ilyen esetekben – extrém laza izmok esetén – fontos figyelembe venni az orvosi szakvéleményt.
        Mi azonban javasolnánk, hogy irányított tornával, eszköz segítségével (pl. KegelSmart) próbálkozzon először, remélve, hogy elkerülhető a műtét. Így ugyanis valóban megfelelő gyakorlatokat tud végezni, akár nagyon gyenge izomzattal is.

        Ha többet szeretne tudni, kérjük írjon nekünk a központi email címünkre, és orvosszakértőnk felveszi Önnel a kapcsolatot!

        üdvözlettel,

        A DiamondLily Csapata

        • Kovácsné H. Ágnes 2020. szeptember 4. at 10:38 - Reply

          Tisztelt DiamonLily!
          Hüvelysérvem van. Használhatom a Kegel Smart- ot? Ha igen, hogy kell behelyezni a hüvelybe, milyen irányba nézzen az eszköz?
          Üdvözlettel: Ági

          • A DiamondLily Csapata 2020. szeptember 4. at 13:51

            Kedves Ágnes!

            Orvosszakértőnk válasza alapján: igen, Ön is használhat KegelSmartot, és az eszközt normálisan, előírásoknak megfelelően használja mindig.

            Üdvözlettel,
            A DiamondLily Csapata

  2. CziránkunAndrásné 2020. július 1. at 23:14 - Reply

    Érdekelne inkotenciám van torna gyakorlatokat kérni szeretnék.

    • VajdaM 2020. július 3. at 15:02 - Reply

      Kedves Hölgyem!

      legyen kedves írni nekünk az info@adexilis.com -os email címre és felvesszük Önnel a kapcsolatot!

      Üdvözlettel,

      A DiamondLily csapata

Hagyj egy üzenetet!