Hüvelyerősítés fontossága

2019-03-04T17:19:35+02:002018. november 7.|Női egészség|0 komment

A hüvelyerősítés fontossága

A tág hüvely jelei, okai és megoldásai

A hüvely egy olyan szerv, ami csupa izomból áll. Ez azt jelenti, hogy a hüvely ideiglenesen lazábbá, tágabbá válhat például szülés hatására. Viszont az izmok nem maradnak úgy örökre, vissza tudnak húzódni, pont mint egy harmonika vagy gumiszalag. Ha teszel érte, akkor a tág hüvely újból feszessé válhat! Ahogyan a has- vagy a combizmoknak, úgy a hüvelyi izmoknak is szükségük van az edzésre! A hüvelyerősítés és a medencefenéki izmok karbantartása rendkívül fontos az általános egészség és a szexuális egészség megőrzése érdekében. Lássuk tehát, hogy milyen okai és jelei lehetnek a tágabb hüvelynek, és hogy milyen módon érheted el a kívánt feszességet!

Egy kis anatómia

A női hüvely nagyon rugalmas szövetből épül fel, melyet többnyire horizontális izmok támasztanak alá a medencefenékben. A hüvelycsatorna belső fala recés, a mérete és az alakja pedig a ciklus során enyhén változik: a hüvelyi szövet megnyúlik, majd visszatér a korábbi méretre. A hüvelyi úton történő szülés hatására, vagy általánosságban a kor előrehaladtával, a menopauza elérésével a hüvely kissé megváltozik, veszít a feszességéből. Ez többek között a medencefenék izmaiban bekövetkező változásoknak tudható be. Ezért is kifejezetten fontos a medencefenéki izmok erősítése és a hüvelyi izmok edzése.

A tág hüvely jelei

hüvelyerősítés hüvelyi izmok edzése

A tágabb hüvely problémáját és a medencefenéki izmok gyengeségét érdemes komolyan venni, és nem csupán esztétikai okokból vagy a szexuális együttlétek élvezetének növelése miatt. Ha nem figyelünk oda, akkor sajnos kialakulhat méhsüllyedés, húgyhólyagsérv és végbélsérv is. A megfelelő hüvelyerősítés segíthet a megelőzésben és a visszafordításban is!

Nézzük tehát, hogy milyen jelei lehetnek, ha nem elég feszes a hüvely:

  • Fürdésnél megtörülközés után még egy kis víz szivárog ki a vaginádból.
  • Gyakori hüvelyfertőzéssel küzdesz.
  • Ha a szexuális együttlétek vagy egyéb mozdulatok közben a hüvelyedből levegő távozik, szellentésre emlékeztető hangot kiadva.
  • Ha a partneredet nem tudod olyan könnyedén kielégíteni, mint korábban, vagy te magad is nehezebben jutsz el a csúcsra.
  • Ha a hüvelyi izmaiddal rászorítasz a behelyezett tiszta ujjadra, akkor számodra is érezhetővé válhatnak a gyengébb területek. Ha 3 ujjadat (mutató, középső, gyűrűs) behelyezve sem érzed a szorítást és az ellenállást, akkor az szinte biztosan a tágabb hüvely jele.

Hüvelyerősítés – Milyen megoldások vannak?

A megelőzés mindig jobb, mint a kezelés! Ha nálad (még) nem jelentkezik ez a probléma, akkor is fontos tenned a hüvelyfeszesség megőrzéséért. A hüvely erősítésére többféle megoldás létezik.

Beavatkozások

Természetesen van lehetőség orvosi beavatkozás elvégeztetésére, például hüvelyplasztikára vagy intimlézeres kezelésre. Azonban ezek a beavatkozások rendkívül drágák, és elvégzésük sokszor nem is teljesen elegendő megoldás, mert utána még intimtornát is javasolnak.

Tornák, gyakorlatok

Vannak beavatkozást nem igénylő, jól bevált hüvely erősítő megoldások is – például a Kegel torna, intim torna, gátizom torna, vagy a szintén ismert “vizelés megállítása” módszer. A Kegel gyakorlatoknak különösen sok előnye van, ugyanis ha valaki helyesen végzi, akkor

  • fejleszthető a hüvelyi orgazmus elérése és intenzitása
  • enyhíthető általa a vaginizmus
  • megakadályozható, javítható a vizelet elcseppenés
  • megkönnyítheti a szülést
  • szülés után segít visszaállítani az izomzat erősségét, rugalmasságát

Viszont a Kegel gyakorlatokat nem olyan egyszerű helyesen végezni, ha nem figyelünk oda, akkor sok hibát véthetünk közben. Egy korábbi cikkünkben összegyűjtöttük a 8 leggyakoribb hibát, amit Kegel torna esetén véthetünk, erre a linkre kattintva elolvashatod! És bizony ha valaki csak írásbeli utasítások alapján csinálja a gyakorlatokat, akkor sokszor nehéznek és trükkösnek bizonyulnak. Viszont ha nem csinálod helyesen a tornát, akkor nem részesülhetsz a gyakorlatok adta szuper előnyökből sem.

KegelSmart™

Ha szeretnél biztosra menni, akkor a Kegel tornához válassz valamilyen eszközt. Manapság már rengeteg féle eszköz létezik erre a célra, de az intelligens, visszajelzést biztosító eszközök bizonyulnak talán a leghatékonyabbnak. Ha Te is egyszerűségre vágysz és szeretnél napi 5 perc alatt teljes hüvely erősítő gyakorlatot végezni, akkor tökéletes megoldás lehet számodra a KegelSmart™ medencefenék erősítő eszköz. Ez a csúcstechnológiás edző megjegyzi a hüvelyi izmok összehúzódásának erősségét és mindig a megfelelő nehézségi szintet állítja be számodra. A hüvely erősítés tényleg nem lehet már ennél egyszerűbb!

KegelSmart intelligens medencefenék tréner hüvelyerősítés

Ha úgy döntesz, hogy valamilyen eszközt használsz a hüvely erősítő gyakorlatok során, akkor nagyon fontos odafigyelni a higiéniára is! Választhatsz például egy teljesen biztonságos, alkoholmentes és pH-egyensúlyozott intimeszköz tisztítót, mely hatékonyan tisztít és fertőtlenít bármilyen szilikon, latex vagy gumi eszközt.

Összességében tehát a hüvelyi izmok veszíthetnek a feszességükből, a hüvely tágabbá válik a kor előrehaladtával vagy például szülés hatására, de egy kis odafigyeléssel és hüvely erősítő gyakorlatokkal visszanyerhető, karbantartható a feszesség. Ha változást észlelsz a medencefenéki- és a hüvelyi izmok erősségében, akkor ajánlott felkeresni egy nőgyógyászt, hogy felderítse a probléma okát!

@diamondlily.hu

Hagyj egy üzenetet!